יום חמישי, 31 בדצמבר 2015

אל צ'אלטן 23-24/12, ארגנטינה

עיירה מדהימה, שוכנת בין צוקים גבוהים שחלקם מכוסים שלג.
הגענו אליה בבוקר של יום שמש והתאהבנו מיד. עיירה קטנה , יש בה מס קטן של רחובות וכ 2000 איש. נמצאת בתוך שמורת טבע ונראה שכל תושביה עסוקים באחזקת השמורה או בטיפול באוטובוסי התיירים הפקדים את המקום ללא הפסק.

התמזל מזלנו ויום השמש איפשר לנו להנות מצוקי הפיץ רוי המפורסמים .
היום יצאנו לטרק הפיץ רוי , יום סגרירי, רוחות עזות ואף תפסה אותנו סופת שלג בדרך. כל מזג אויר צובע את סביבתו בצבעים אחרים שאנחנו חווינו אותם בסערה. האתגר שבטיפוס היה בעיקר בק"מ האחרון של עליה תלולה מאד כשהשביל הוא בעיקר אבנים גדולות ובולדרים. הלגונה שבפסגה היתה מרשימה והצדיקה את הקושי.

R

יום שלישי, 22 בדצמבר 2015

שמורת פלמנקו וציפורים נוספות. אל קלפטה 22.12, ארגנטינה

תמונות נבחרות

הטיול המופלא לארץ הקרחונים באל קלאפטה, ארגנטינה

עיפים אך רצוצים ומאוד מרוצים הגענו אתמול, יום א' לאל קלאפטה, התרשמנו מעיירה תירותית,  ססגונית ומקסימה ותיכננו לקחת יום מנוחה.
התמקמנו בהוסטל נחמד שנקרא לוס דוס פינוס, ויצאנו לעיירה, בעודנו מתעניינים על האפשרויות בסוכנויות המפוזרות במרכז העיירה, וכמעט לפני שסגרנו דיל על אחד מהם, קפצו עלינו זוג חברים ישראלים שאמרו שמתארגן טיול מוכלל למחרת בבוקר, הסיור כלל ואן ומדריכה ותוכנן להקיף שייט באגם ארגנטינה כניסה לגליישר אופסלה דרך אחד מערוצי האגם, המשך השייט לערוץ אחר בו נמצא גליישר ספגאציני חזרה למעגן ומשם בואן לגליישר פריטו מורנו. קפצנו על המציאה גם עקב תחזית מזג אויר חיובית.
יום ב' הטיול לארץ הקרחונים
יצאנו מוקדם בואן עם קבוצה מקסימה של ישראלים ומדריכה  של השמורה.
הגענו למעגן ועלינו על קאטאמראן שהובילה אותנו לגליישר אופסולה ובדרך עברנו בנופים עוצרי נשימה וקרחונים מדהימים  בעלי עוצמה

בהמשך המשכנו עם הספינה לקרחון ספגציני שידוע בגובהו הרב למרות שאינו רחב יותר מכמה מאות מטר, הוא מרשים ביופיו.

הספינה חזרה למעגן, עלינו על הרכב וסענו לקרחון פריטו מורנו הידוע עקב
יופיו הרב וגובהו,  מעל 120 מ'
נגישות אליו( כמה מאות מ' ממנו)  אינה מצריכה שייט או טיפוס
חלקים קטנים מתמוטטים ברעש אדיר

יום אדיר נוסף...

טורוס דל פיינה 16-19/12, צ'ילה

שני התרמילים ארוזים. באחד יש אוהל שני שקי שינה מספר פריטים מהאוכל בו הצטיידנו כלים גז....ובשני בגדים להחלפה שרובם נועדו לשמור אותנו חמים בלילות באוהל עוד אוכל קצת כלי רחצה מגבת ....
שני תרמילים אלה העמסנו על גבינו לקראת טרק ה w בטורוס דל פיינה אותו רצינו לעשות בארבעה ימים.

כמה אתגרים עמדו לפנינו:
ארגנו את היציאה יום לפני ולא ידענו הרבה על המסלול ודרגת הקושי שלו (ואולי יותר טוב)
לא זכור לי שאי פעם צעדתי כ - 60 ק"מ עם ציוד על הגב (לדברי מיקי גם לא בתנועה).
בספרים ובפי מטיילים רבים זו השמורה היפה ביותר בדרום אמריקה, אנחנו לא הפסקנו להתפעם מעושר הנופים שמקום זה מכיל . התמונות ידברו בעד עצמן.  הנה כמה מרגעי השיא:
בגליישר גריי צפינו בטרק של היום הראשון

ביום השני הגענו לתצפית בריטניקו שהיא תצפית על רכס מושלג נהרות, לגונות ורכסי גרניט נישאים.

ביום השלישי צעדנו כ 18 ק"מ עם התרמילים על הגב והגענו עד הטורוסים- 3 עמודי גרניט הניצבים מעל אגם באחד מה נקודות הגבוהות בפארק.

הלילות היו חוויה בפני עצמה. יש קמפים בתשלום בהם ניתנים שירותים כמו מקלחות חמות, חדר אוכל בו ניתן לבשל, מים זורמים, חנות קטנה להשלמת מצרכים ועוד. בקמפים החינמיים השירותים מינימליים. לדוגמא: מים מביאים מהנחל הזורם בסביבה. הבחירה במקום השינה מבחינתנו היתה נוחות המסלול. כך שחווינו מכל בעולמות. קמפ איטלינו בלילה הראשון שממוקם ליד נחל וממנו ניתן לצפות בהרים מושלגים, קמפ קוורנוס שהינו בתשלום ובו ניתן היה לחגוג עם בירה ולזכות במקלחת חמה ובלילה האחרון בקמפ טורוס שוב קמפ חינמי, ממנו טיפסנו לטורוסים.

אז...עשינו זאת. לא היה קל . היום הקשה ביותר היה היום השלישי בו סחבנו את כל הציוד על הגב במשך היום כולו. אני הגעתי קרוב למשבר כאשר הגענו לקמפ והריינג'ר הודיע לנו כי אין מקום ונצטרך ללכת לקמפ אחר במרחק 3 ק"מ. קיבלנו החלטה להשאיר את הציוד בקמפ ולטפס ק"מ נוסף לראות את הטורוסים- ולהשאיר את המשא ומתן כשנחזור (כל זה אחרי 10 שעות הליכה).
כל הדרך עסקנו בטיעונים איתם נגיע וישכנעו את והריינג'ר לאפשר לנו לילה במקום. אלא שלא נזקקנו להם וכשחזרנו לקמפ הוא הודיע לנו שנשארו לו מקומות פנויים . היתה שם קבוצה שעשתה את העבודה בשבילנו.
על הטורוסים- אומרים כי יש 4 עונות ביום. הרווחנו, מלבד היום הראשון בו ירד קצת גשם לאחריו התברכנו בשלשה ימים מקסימים.
תמונות מהיום הרביעי-החזרה

מאושאיה לפונטה ארנס ולפוארטו נטאלס, מארגנטינה לצ'ילה

בתאריך 14.12 יצאנו מאושאויה באוטובוס בוקר לכיוון צילה, 12 שעות נסיעה והיגענו לפונטה ארנס. בין השאר העיר ידועה בחנויות ללא מס וכאן מצטיידים לטרקים,  הטרק המתוכנן הוא טרק ה W בשמורת טורס דל פנייה.
הצטיידנו כהלכה גם בכרטיס נסיעה למחרת על הבוקר לכיוון פוארטו נטאלס, ממנה יוצאים ל W.
למחרת יצאנוו בבוקר לפוארטו נטאלס שם התמקמנו בהוסטל של מריה חוזה.

יום שני, 21 בדצמבר 2015

אושאויה הפארק הלאומי, ארגנטינה

יום אחרי לגונה איסמרלדה,  שכרנו רכב עם זוג קנדים המדברים צרפתית מקולקלת,  עם ניב של קוויבק. נסענו לפארק הלאומי של טיירה דל פואגו. הגענו לפארק והתחלנו בטיול בקצה הפארק ליד הגבול הצ'יליני, ראינו ציפורים והשיא שאנחנו ושועל הפתענו אחד את האחרים.

בסופו של יום קיבלנו חותמת על הדרכונים, אשרת כניסה לסוף העולם.