יום חמישי, 10 בדצמבר 2015

פנינסולה ואלדס, ארגנטינה

הביקור בפנינסולה ואלדז

בהמשך לצפיות מהפוסט הקודם הגענו טבולה ראסה לפוארטו מאדרין.
קשה לתאר במילים את החוויה של הצפייה במגוון כל כך גדול ועשיר של בעלי חיים בסביבתם הטבעית. היתה לנו הזכות להציץ ולו במעט, בחיים עשירים אלה. לאחר התלבטות האם לעשות סיורים אלה במאורגן או לשכור מכונית, בחרנו באפשרות השניה, ומסתבר שטוב שכך מאחר והיה בידנו החופש להישאר בכל נקודה כפי שהרגשנו שנכון כמו גם לערוך שינויי מסלול תוך כדי. אתמול סיירנו יחד עם זוג ישראלים מדהים שפגשנו באכסניה. מה שהצלחנו לראות אתמול בשמורת - פנינסולה ואלדס הוא מגוון עצום של בעלי חיים שלא הפסקנו להתפעל וכמובן לא יכולנו להפסיק לצלם.

והנה כמה סיפורים
נסענו על ההתחלה לפונטו פירמיד שבו יש ריכוז גדול של אריות ים,  בעודנו עוקבים אחריהם משתעשעים, נלחמים ומחזרים ראינו תנועה חשודה במים זה היה ליוויתן - שעל פי המידע שקיבלנו ניתן לראות רק ביציאה לשיט. הצלחנו לצפות בו מהחוף.
נסענו לראות פילי ים בפורטו קאנטור, גם שם היתה קביצה מכובדת של פילי ים, אך מאחר והם כמעט ולא זזים, התבוננו בים וראינו שלושה יחידות של
אורקה - לא האמנו שנראה מאחר ונאמר לנו כי הם מגיעים בשעות הגאות שהיו בבוקר מוקדם. כמו כן כשהגענו לנקודה בה צופים בהם בדרך כלל, נאמר לנו שכבר שלושה ימים הם לא נראו. חמש דקות אח"כ הגיעו שלושה לויתני אורקה הידועים בשם ה"קטלן" משום שאין הם חיים מהפלנגטון שבקרקעית אלה מדגים ושאר חיות ים.

משם צפינו בפינגווין מגלן

חוץ מזה פגשנו גם בגאונקו (סוג של למה), ארמדילו, "כמו" יענים, שועל אפור ועוד.

כיף גדול

1. לא יאומן. ממש סחפתם אותי לחוויה. כייף גדול. המשיכו לשתף אותנו במסע. מקסים. טלי