יום שבת, 19 במרץ 2016

לימה 14-18.3.16

תחנה אחרונה.
הזדמנות לערוך את הקניות אותן התאפקנו במהלך הטיול כדי להימנע מסחיבת יתר. הזדמנות לחזור לעיר גדולה על כל המשתמע מכך. לימה היא כרך ענק של כ 10 מליון איש, כשליש מתושבי פרו גרים בה ובסביבתה. ככל עיר היא מחולקת לשכונות כשלכל אחת מאפיינים שלה וכעיר  אופיינית בדרום אמריקה , ניתן גם לחוש בהבדלי המעמדות המאד מאד חדים כשהבדלים אלה מביאים את האוכלוסיות העשירות להסתגר יותר ויותר בתוך איזורים המוגנים באמצעים רבים. בחרנו לגור בשכונת מירפלורס גם משיחות עם חברה בדרך וגם כי ראינו שמירב ההוסטלים ממוקמים בה. הסתבר כי הגענו לשכונה מערבית לכל דבר, בתים, רחובות, חנויות (כל המותגים) מסעדות, תרבות ובידור כשהשווקים מתוחמים לאזורים מאד מסוימים. כדי להכיר את לימה צריך המון המון ימים. טעמנו ממגוון קטן ממה שיש לה להציע.
ביום הראשון חרשנו את השכונה והשלמנו את רב הקניות שתכננו. ראינו בסיורינו על קיום הופעה של מוסיקה פרואנית באחת התיאטראות בעיר, והתענגנו עליה בערב.
מרכז לארקו

פארק קנדי, מרכז השכונה
פארק האהבה,

פארק האהבה - סגנון גאודי
תיאטרון

למחרת יצאנו למרכז העתיק של העיר וערכנו סיור במסגרת סיורי ה free tour, להיראות עם פינות חמד ועם ההסטוריה.

האבן הקדושה למאמינים השמאנים
פלסה דה ארמס
החלפת משמרות בארמון הנשיאותי

תחנת הרכבת הישנה שהפכה לבית הדואר.

כנסיית סאן פרנסיסקו

במוזיאון האסטרונומיה שמתאר את המטבח הפרואני, תמונה פרואנית מפורסמת בכמה כנסיות (קוסקו ולינה ועוד) של הסעודה האחרונה כשעל הצלחת מככב הקווי שהוא הguenea pig בעברית קביה שהוא מכרסם בגודל עכברוש. זה מעיד על השילובים בין האמונה הנוצרית למנהגים והאמונות המקומיות.
בהמשך הגענו לשוק הכחול, הכל הכל ניתן למצוא שם האלקטרוניקה ועד בגדים ונעלים של כל מותג אותו חיפשנו.
וקינחנו את היום בפארק רזרבה נאציונאל במופע המזרקות המרתק.

ביומנו השלישי בחרנו להכיר את חופי הים ואת שכונת ברנקו שנחשבת לשכונה הבוהמינית של לימה. במהלך השיטוט בשכונה חמודה זו גילינו שהשבוע יש פסטיבל בינלאומי לגיטרה ובערב הלכנו לשמוע את הנגן המקסיקני והנגנית האיטלקיה. לשניהם קדם מופע קצר של נגן פרואני.

יומנו האחרון הוקדש לסיורים אחרונים בשכונה, התארגנות על התיקים ולארוחת פרידה מהטיול באחת המסעדות הגורמה שלימה ידועה בהן אנו בחרנו ב IK Restaurant המדורגת מקום שביעי מבין המסעדות של לימה, על פי Trip Edvisor.
למסעדה הגענו לאחר מנוחת צהריים, רגועים ונינוחים ומוכנים לחויה הגסטרונית שהשף מכין לנו (הארוחה מתבססת על 12 טעימות ממטבחו של השף), הארוחה מתבססת פרודוקטים פרואנים ומאכלים פרואנים מאזורים שונים.
המסעדה חיממה תנורים כשנכנסנו מה שאיפשר לנו לבחור יין טוב ולהמתין להפתעות

מנה שמינית - חתיכת בשר עם רטבים ועלים מאודים - מעולה
מנה תשיעית - סביצ'ה פירות - מרענן
מנה עשירית
 מנה אחת עשרה - מנת קקאו מעין גלידת קקאו עם גרגירי קקאו בתוך תרמיל קקאו - טעים להפליא

מנה שתים עשרה - שוקולדים וסוכריות מענינות

בסה"כ ארוחה מדהימה שהצדיקה את המוניטין של המסעדה וכן את מאמצינו להצליח לשמור מקום במסעדה.