יום שלישי, 5 בינואר 2016

ברילוצ'ה והסביבה 30.12.15-4.1.16, ארגנטינה

כשאומרים ברילוצ'ה,  לחלק גדול מהמטיילים בה האסוציאציה המרכזית היא בשר,  שוקולדים וגלידה. אכן העיר התברכה בשלושתם וקשה להקיף ולטעום הכל במס' ימים) לצערנו.  זה המקום היחיד שבחרנו כל ערב לצאת לאכול בשר במסעדה ואפילו אנחנו,  אוהבי בשר שכמונו,  הרגשנו צורך לערב חופשי מבשר.
מעבר לחלקים הקולינריים ברילוצ'ה מציעה עוד ועוד.  ללא שום חלוקה צודקת של היופי בעולם,  ברילוצ'ה היא העיר המרכזית באיזור האגמים של ארגנטינה. ממוקמת בליבה של שמורה הנקראת נאוויל ואפי ושוכנת לצידו של אגם בעל שם זהה.
פעמים רבות קשה להעביר יופי,  חווית רוגע ושלווה של מקום.  כך אנו חשים לגבי ברילוצ'ה אשר מיום ליום הרגשנו כי אנו מגלים אותה יותר ויותר.
האטרקציות המרכזיות נמצאות בסביבה וגולת הכותרת של הסביבה היא תצפית בשם סרו קמפנירו,  בקמ' ה 17. עלינו ברכבל והמראה שנגלה לנגד עיננו החסיר לנו פעימה ונשימתנו נעתקה.  לא זכור לנו כי ראינו מראה כה מרהיב.

לאחר התצפית התחלנו לחקור את האזור מקרוב. שאו שאו, שמורה בתוך שמורה.  החלטנו להתנסות ולטייל באופניים מסלול של 27 ק"מ.  מאחר ונפלנו על ה 1.1 ומצאנו "גן סגור" החלטנו לטייל ברגל. הדרך עוברת בין תצפיות על האגמים והלגונות לבין חופי רחצה קסומים.

הלכנו גם לראות מפל בלוס קויהואס,  עלינו לתצפית על לגונה גוטיירז ונסענו  לקולוניה סוויסה בה מתקיים שוק בכל ראשון ורביעי ומכינים מאכל מסורתי בשם קורינטו.  עדין לא ברור לנו אם מקורו צ'יליאני או ארגנטינאי,  אך בהחלט מעניין היה להכירו.  הבישול מתרחש באדמה עם גחלים  כשעלים מכסים אותו,  מעליהן יריעות בד ועל כל זההמון אדמה.  התבשיל עצמו מורכב מחמישה סוגי בשר תפוחי אדמה בטטות גזר דלעת סלק בצל ועוד ועוד.  הטעם היה נחמד אך החלק המעניין היה חשיפת התבשיל

ביומנו האחרון בסביבה שכרנו רכב וטיילנו בדרך שבעת האגמים
לא בטוח אם היו שם שבעה אגמים או שלושה עשר או אגם אחד גדול כמו שרשרת נקניקיות, מה שבטוח היה שם הרבה מים,  תצפיות מקסימות וחופי רחצה למכביר שכל משפחה ארגנטינאית יכלה להתיחד בחוף משלה.
בין החופים בדרך חזרה, עברנו דרך מסלול צוקים פראי ומרשים.